Kur’an’ın tamamı Resul’ün ağzından sudur eden sözlerdir. İşte bundan dolayıdır’ki kur’an kendisine “ehsenil hadis”/en güzel hadis’ler/sözler ifadesini kullanır. Bunu Zümer 23. Ayette görüyoruz.
Bu en güzel hadisler olan kur’an ayetlere itaat edilir çünkü ilahi güç tarafın’dan korunmuştur. Bu durum’da
ALLAH VE RESULE İTAAT EDİN EMRİNİ NASIL ANLAMALIYIZ.!
Günümüz’de insanların kafasının en fazla karıştığı durum bu...!
Kur’an genel olarak ele alındığın’da ne emrediyor diye tartışmasız Allah’a itaat’ı emrediyor deriz.!
buna rağmen kur’an’da’ki ayetler’de hep Allah ve Resul’e itaat edin geçer.! Peki neden Allah ve Resul’ü geçer çünkü Allah bizim karşımız’da Emirler’ini bizim duyacağımız bir şekil’de konuşmaz Allah bizim içimiz’den seçtiği bir Elçi aracılığıyla konuşur Allah biz kullarıyla direk konuşan değildir.bunu’da şura/51 de görüyoruz.
Ondan dolayı kur’an’da üçyüzden fazla deki ayeti vardır. ve Nebi- Elçilik görevi olarak hiç bir zaman kendi görüşünü deyil Allah’tan aldığı Emirler’i insanlara beyan eder. Resule itaat Allah’a itaattir ayeti bu anlamdadır.
Konuyu iyi anlamamız için Tövbe 1. Ayet’e bakalım:
Allah’tan ve Elçisi’nden ahitleştiğiniz ortak koşanlara bir ültümatom, kesin uyarı(TÖVBE/1)
dikkat edilir’se Allah ve Resul’ün den bir ihtar var Allah’tan ayrı Resul’den ayrı ihtardan bahsetmiyor yani ayrı, ayrı iki ihtar yoktur. bu emir Allah’tan getirip tebliğ eden Resul onun içindir’ki Resul’e itaat Allah’a itaattir. Çünkü Resul/Elçi kendi sözü deyil Allah’tan Aldığını beyan ediyor.bunun gibi bir çok ayetler mevcuttur kur’an’ı okuyarak bunu birçok ayetler’de görürüz...!
Hakkıyla kur’an’ı öğrenip hayatına uygulayan biri olmayı Rabbim’den Niyaz Ediyorum.